Ana Sayfa Blog Sayfa 2

Sıcak hava devam edecek

0

Ülkeyi bir süredir etkisi altına alan sıcak havanın devam edeceği açıklandı.

Meteoroloji Dairesi’nin 12-18 Ağustos dönemini kapsayan hava tahmin raporuna göre, en yüksek hava sıcaklığı iç kesimlerde 41- 44, sahillerde 36-39 derece dolaylarında seyredecek.

Rüzgar genellikle Güney ve Batı yönlerden orta kuvvette, Cuma günü ise zaman zaman kuvvetli esecek.

Bienal Lefkoşa’ya 22 ülkeden 150 başvuru yapıldı

0

Lefkoşa’da düzenlenecek uluslararası çağdaş sanat etkinliği Bienal Lefkoşa’ya 22 farklı ülkeden toplam 150 sanatsal proje başvurusu yapıldı.

Lefkoşa Türk Belediyesi’nden yapılan açıklamaya göre, bienale, Amerika, Almanya, Portekiz, Belçika, Brezilya, Rusya, Fransa, İngiltere, İspanya, Kanada, İtalya, Nijerya, Pakistan, Zimbabve, Özbekistan, Kazakistan, Kamerun, Türkiye, KKTC, İran, Mısır, Filistin ve Güney Kıbrıs’tan katılım olacak.

Arkhe tarafından organize edilen Bienal Lefkoşa, 7 Kasım – 6 Aralık 2025 tarihleri arasında yapılacak. Bienal, Lefkoşa Türk Belediyesi’nin himayesinde, Vedat Kaner Vakfı’nın ana sponsorluğu, Türk Hava Yolları’nın ulaşım sponsorluğu ve Pasha Group’un konaklama sponsorluğuyla hayata geçiyor. Design House Stockholm ve Poster for Tomorrow da Bienal Lefkoşa’ya destek veriyor.

Lefkoşa’nın kültürel, ekonomik ve sosyal yapısına kalıcı katkılar sunmayı hedefleyen bienal, genç sanatçılara yeni ifade alanları açarak onların görünürlüğünü artırmayı, aynı zamanda sanatın eğitici ve dönüştürücü gücünü öne çıkarmayı amaçlıyor. Bu yönüyle sadece sanat dünyasına değil, üniversitelerden sivil toplum örgütlerine, meslek odalarından esnafa kadar tüm kenti içine alan katılımcı bir model öneriyor.

Lefkoşa’nın tarihi ve mimari dokusu, kültürel çeşitliliği ve çok katmanlı mirası, bienalin tematik çerçevesini oluşturuyor. Yerel sanatlar, geleneksel üretim biçimleri ve kentin hafızasında yer etmiş mekânlar da bienalin önemli bileşenleri arasında yer alacak.

-Tarihi ve sembolik mekanlar ev sahipliği yapacak

Bienal Lefkoşa kapsamında kullanılacak mekânlar da şehrin kültürel ve tarihsel dokusunu yansıtan özel alanlardan seçildi. Atatürk Kültür Merkezi, Bedesten, İsmet Vehit Güney Sergi Salonu, Sultan II. Mahmut Kütüphanesi, Arabahmet Kültür Evi ve Bandabuliya, bienalin kesinleşen ana sergi ve etkinlik alanları arasında yer alıyor. Ayrıca kent genelinde farklı bölgelerde yer alan sahne ve kamusal alanların Bienal’e entegre edilmesi için çalışmalar sürüyor. Çoklu mekân kullanımı sayesinde Bienal, Lefkoşa’nın hem tarihi belleğine hem de güncel kent yaşamına dokunan dinamik bir sanat rotası oluşturmayı hedefliyor.

Etkinlik öncesi sürecin katılımcı ve kapsayıcı bir şekilde yürütülmesi için, iki ayrı açık oturumda Bienal Forumu düzenlendi. Devlet kurumları, sivil toplum kuruluşları, sanatçılar ve kültür profesyonellerinin katılımıyla gerçekleştirilen forumlarda, bienalin amacı, süreci ve vizyonu kamuoyuyla paylaşıldı. Katılımcılar görüş ve önerileriyle sürece aktif katkı sundu.

-Küratoryal ekip ve seçici kurul

Bienalin küratöryal ve seçici komitesinde, uluslararası alanda tanınan isimler yer alıyor. Fransa’dan küratör Hervé Matine, İtalya’dan tasarımcı Ginette Caron, Kıbrıs’tan tasarımcı ve akademisyen Senih Çavuşoğlu ve İspanya’dan sanatçı ve Arkhe Yürütme Kurulu Üyesi Aslı Bolayır bu isimler arasında yer aldı. Bu ekip, gelen 150 başvuruyu değerlendirerek Bienal’de yer alacak projeleri seçecek. Seçilen eserlerin uygulanması sürecinde de küratoryal kurul olarak görev almaya devam edecek. Bienalde yer alacak sanatçılar 1 Eylül 2025 Pazartesi günü kamuya ilan edilecek.

-Merhamet ve sanatın gücü

Bienalin arka planında, çağdaş dünyada merhamet kaybına dikkat çeken bir düşünsel çerçeve yer alıyor. Etkinliğin hazırlık sürecinde referans alındığı belirtilen Susan Sontag’ın “Başkalarının Acısına Bakmak” adlı eserinde dile getirdiği gibi, merhamet artık pasif bir duygu değil; eyleme dönüşmesi gereken bir sorumluluk olarak ele alınıyor. Bienal Lefkoşa da bu sorumluluğu sanat aracılığıyla üstleniyor.

İnşaat Mühendisleri Odası, “Planlama Onay Tüzüğü” değişikliğinin iptali için Anayasa Mahkemesi’ne başvurdu

0

Kıbrıs Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (KTMMOB) İnşaat Mühendisleri Odası, “Planlama Onay Tüzüğü” değişikliğinin iptali için Anayasa Mahkemesi nezdinde dava açtı.

KTMMOB İnşaat Mühendisleri Odası’ndan yapılan açıklamada, tüzük değişikliği için temel çözüm önerileri ve tüm uzlaşı çabalarının sonuçsuz kaldığı, hükümetin konuya ilişkin gerekli adımları atmadığı öne sürülerek, bu sebeple 8 Ağustos’ta Anayasa Mahkemesi’ne başvurulduğu belirtildi.

Açıklamada, tüzük değişikliği sürecinin KTMMOB çatısı altındaki tüm meslek odalarının katılımıyla yürütülmediği ve mesleki haklar ile planlama süreçleri açısından sakıncalar taşıdığı ifade edildi.

Tüzük değişikliğinin yeniden değerlendirilmesi ve ivedilikle geri çekilmesi talebinin yapıldığı belirtilen açıklamada, Şehir Planlama Dairesi’nin, tüzük değişikliğini, KTMMOB’ye bağlı odalarla yapılacak görüşmeler tamamlanana kadar askıya aldığı, ancak düzenlemenin resmi olarak yürürlükten kaldırılmadığı kaydedildi.

Sağlık Bakanlığı’ndan açıklama

0

Sağlık Bakanlığı, uzman hekimlerin önerileri ve Sağlık Kurulu kararlarıyla onaylanan tüm ilaç, cihaz ve tedavilerin devlet tarafından karşılandığını belirtti.

Bakanlık’tan yapılan açıklamada, “Aynı uygulama diyabet hastaları için de geçerlidir. Uzman hekimlerin onayladığı ve Sağlık Kurulu’nun kararıyla insülin pompaları ve sarf malzemeleri de ücretsiz olarak karşılanmaktadır” denildi.

Sağlık Bakanlığı, bazı diyabet hastalarının yapmış olduğu açıklamalar üzerine kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla bildiri yayımladı.

Halkın sağlığının her zaman ön planda tutulduğu vurgulanan bildiride şu ifadelere yer verildi:

“Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde, Sağlık Kurulu kararlarıyla dünyanın gelişmiş birçok ülkesinde geri ödemesi olmayan onkoloji ilaçları dâhil, ilgili uzman hekimlerin önerileri ve Sağlık Kurulu kararlarıyla onaylanan tüm ilaç, cihaz ve tedaviler devlet tarafından usulüne uygun olarak karşılanmaktadır.

Aynı uygulama diyabet hastaları için de geçerlidir. Uzman hekimlerin onayladığı ve Sağlık Kurulu’nun kararıyla, insülin pompaları ve sarf malzemeleri de ücretsiz olarak karşılanmaktadır. Dolayısıyla, ilaçlar ve tedavilerle ilgili kararlar tasarruf amaçlı değil, tamamen uzman doktorların bilimsel değerlendirmeleri ve Sağlık Kurulu’nun onayları doğrultusunda alınmaktadır.

Sağlık Bakanlığı, uzman hekimlerin Sağlık Kurulu’nda verdikleri kararlar neticesinde bu ilaçları ve cihazları halkımıza ulaştırmaktadır.

Bilimsel kurul kararlarıyla onaylanan mutlak gerekli tüm tedaviler devlet tarafından karşılanmaktadır.

Bilinmesini isteriz ki, halkımızın sağlığı için ne gerekiyorsa yapmaktayız ve yapmaya devam etmekte kararlıyız.”

Büro-İş yeni yönetimini belirledi

0

Büro Banka ve Ticaret Çalışanları Sendikası (Büro-İş) 5’inci Olağan Genel Kurulu’nda yeni yönetimini belirledi.

Sendikadan verilen bilgiye göre, 8 Ağustos’ta Kıbrıs Türk Spor Yazarları Derneği’nde yapılan genel kurulda başkanlığa yeniden Baytun Tuna getirildi.

Yönetim Kurulu üyeleri ise şöyle belirlendi:

“Genel Sekreter Halil Karagöl; Mali Sekreter Hüseyin Köprülü; üyeler Fırat Oğlak, Ümit Çağlıyan, Engin İmre ve Lütfi Köksal.”

Büro İş Başkanı Baytun Tuna, konuyla ilgili açıklamasında, bu güveni boşa çıkarmayacaklarını, adalet ve eşitlik duygusuyla üyelerin haklarını savunmaya ve geliştirmeye devam edeceklerini ifade etti.

Yeniboğaziçi’nde Robotik Rehabilitasyon Merkezi açıldı… Savaşan: “KKTC’de bir ilk”

0

Kıbrıs Sağlık Turizmi Konseyi Başkanı, Milletvekili Ahmet Savaşan, Yeniboğaziçi’nde açılan Robotik Rehabilitasyon Merkezi ‘ni ziyaret etti.

Savaşan yaptığı yazılı açıklamada, Romatem Move Kıbrıs adlı merkezin, KKTC’de bir ilk olduğunu ifade ederek, merkezde denetim sürecinin tamamlandığını ve Dünya Sağlık Turizmi Konseyi onaylı Küresel Sağlık Turizmi Akreditasyon Belgesi’ni aldığını açıkladı.

Türkiye ve KKTC’nin alanında güvenilir iki güçlü markası Oscar ve Romatem ortaklığında yapılan bu yatırımın, KKTC’nin, Dünya Sağlık Turizmi Konseyi’ne başkanlık ettiği dönemde imzalanan protokol ile hayat bulduğunu kaydeden Savaşan, merkezin, Sağlık Bakanlığı tarafından izinlendirilmesinin ardından hem Kuzey Kıbrıs’ta yaşayanlara hem de sağlık turistlerine hizmet vermeye başladığını kaydetti.

Savaşan, merkezin, başta KKTC vatandaşları olmak üzere dünyanın dört bir yanından gelen sağlık turistlerine bekleme süresi olmaksızın, özel koşullarda, uluslararası standartlarda sağlık hizmeti vermeye başlamasından memnuniyet duyduğunu belirtti.

Verilen bilgiye göre, merkeze, 444 76 86 numaralı ücretsiz danışma hattından veya https://romatem.com/hastane-ve-klinikler/romatem-move-kibris/ web sitesi üzerinden ulaşılarak, bilgi alınabilecek.

Erenköy-Karpaz Belediyesi Başkanı Bakırcı: “Geçmiş olsun Balıkesir”

0

Erenköy-Karpaz Belediyesi Başkanı Hamit Bakırcı, Balıkesir ve çevre illerde meydana gelen deprem dolayısıyla geçmiş olsun dileklerini iletti.

Erenköy-Karpaz Belediyesi’nden yapılan açıklamaya göre Bakırcı, Balıkesir ve çevre illerde meydana gelen 6.1 büyüklüğündeki deprem sonrası açıklama yaptı.

Bakırcı, depremden etkilenen vatandaşlara geçmiş olsun dileklerini ileterek, “Yaşanan deprem nedeniyle büyük üzüntü duyuyoruz. Yaralılarımıza acil şifalar diliyor, hayatın en kısa sürede normale dönmesini temenni ediyoruz.” dedi.

Erenköy-Karpaz Belediyesi olarak Türkiye’nin ve deprem mağduru vatandaşların yanında olduklarını vurgulayan Bakırcı, dayanışma ve kardeşlik ruhunun önemine dikkat çekti. Bakırcı, zor zamanlarda birlik olmanın gerekliliğini hatırlatarak, Balıkesir’e geçmiş olsun dileklerini iletti.

Başbakan Üstel ve hükümet ortakları Teknecik Santrali’ni ziyaret etti…Üstel: Türkiye’den gelecek uzman bir ekip ile konu araştırılacak

0

Başbakan Ünal Üstel, Başbakan Yardımcısı Fikri Ataoğlu ve Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı ile birlikte Teknecik Elektrik santralini ziyaret ederek KIB-TEK müdürü Dalman Aydın, Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Uzun ve teknik ekip ile bir araya geldi.

Görüşmede ilk olarak Teknecik Teknik Müdürü Ozan Erenay yaşanan arıza hakkında teknik bilgi verdi.

Kıb-Tek Yönetim Kurulu başkanı Gürsel Uzun ise teknik ekibin konuyu araştırdığını, patlamanın nedenlerinin yakın zamanda hazırlanacak rapor ile halka açıklanacağını söyledi.

Ciddi boyutta bir arıza yaşandığını ancak teknik ekiplerin canla başla çalışarak 17-18 saat içinde enerjiyi sağladığını belirten Uzun, bir takım eksikliklerin de haftanın ikinci yarısı içinde giderileceğini kaydetti.

Başbakan Ünal Üstel de, Güneşköy Trafo Merkezi’nde yaşanan olayın herkesi derinden üzdüğünü kaydetti, olayın nedenlerini araştırmak için bütün ekiplerin seferber edildiğini söyledi.

Bu doğrultuda Bakanlar Kurulunu olağanüstü topladıklarını ve ilgili ekipten gerekli bilgileri aldıklarını anlatan Başbakan Üstel, detaylı soruşturma yapılması için Polis Genel Müdürüne genelge verdiklerini kaydetti.

Yaşananların ciddiyetine dikkat çeken Üstel, hazırlanacak raporlar ışığında Türkiye’den gelecek uzman bir ekip ile konunun araştırılacağını söyledi.

Üstel “Küçümsenecek bir patlama olayı değildi. Ve olmaması gereken bir patlamaydı. Patlama ile birlikte üretim merkezinde de arıza yaşandı. Arızanın süratli bir şekilde giderilmesi için üretim merkezindeki mühendislerimiz canla başla çalıştı. Kendilerine teşekkür ederim” dedi.

Üstel, bundan sonraki dönemde bu sıkıntıların yaşanmaması için alınacak önlemler ve ülkedeki gelişmeleri hesaplayarak planlama yapmak adına koalisyon ortakları ile Teknecik’te KIB-TEK yönetimi ve teknik ekiple bir araya geldiklerini kaydetti.

Türkiye Cumhuriyeti ile irtibata geçerek Türkiye’den kablo ile elektrik getirilmesi çalışmalarının ne aşamada olduğunu değerlendireceklerini söyleyen Üstel, bir yol haritası belirlemenin zamanının geldiğini söyledi.

Başbakan Üstel, önemli olanın enerjide yaşanan sorunları süratle ortadan kaldırıp ülkenin daha çağdaş bir enerjiye kavuşması için çalışmaları hızlandırmak olduğunu belirtti.

Dünya Barış Üniversitesi’nden kamu çalışanları ve ailelerine burs imkanı

0

Dünya Barış Üniversitesi, 2025-2026 Akademik Yılı’nda kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan personel ile ailelerine eğitim bursu sağlayacak.

Başbakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, ön lisans ve lisans programlarında yüzde 75, yüksek lisans ve doktora programlarında ise yüzde 50 oranında burs verilecek. Ayrıca, ilgili bakanlıklarca belirlenecek 3 kişiye de yüzde 100 (tam) burs imkanı tanınacak.

Toplamda 20 farklı akademik programı kapsayan burslar, 2025-2026 Akademik Yılı’nda kayıt yaptıran ve burs almaya hak kazanan öğrencilerin eğitim süresince kesintisiz olarak devam edecek.

Burs başvurusu yapmak isteyen adaylar, ayrıntılı bilgiye 0 (392) 444 49 78 (604) veya 0539 117 4883 numaralı telefon hattından ulaşabilecek.

“Tenten Yolu”nda çalışmalar tamamlanıyor

0

Tenten yolu olarak bilinen, Güvercinlik Kavşağı ile Eski Gazimağusa Anayolu’nu birbirine bağlayan yol çalışmaları tamamlanma aşamasına geldi.

Türkiye Cumhuriyeti Lefkoşa Büyükelçiliği Kalkınma ve Ekonomik İşbirliği (KEİ) Ofisi’nden yapılan açıklamaya göre, yaklaşık 1.1 kilometrelik yolun tamamlanmasıyla bölgenin ulaşım ağı güçlenerek hem Gazimağusa merkezine hem de çevre yerleşimlere erişim daha hızlı ve güvenli hale gelecek.

Açıklamada, Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hükümetleri arasında imzalanan İktisadi ve Mali İş birliği Anlaşmaları kapsamında hayata geçirilen Yol Yapım ve Bakım Projesi çerçevesinde, yaklaşık 1,1 kilometre uzunluğundaki yolun yapımı için KEİ Ofisi tarafından 11.967.230 TL ödenek tahsis edildiği belirtildi.

Proje kapsamında; kazı-dolgu işleri, alt temel ve plentmiks temel uygulamaları, yağmursuyu altyapısının kurulması, trafik işaretleme ve yol çizgi çalışmalarına finansman sağlandı.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Bölge halkının uzun yıllar boyunca dar, bozuk ve konforsuz bir güzergâh üzerinden ulaşım sağlamak zorunda kaldığı bu yol, yürütülen çalışmalar sayesinde modern, güvenli ve konforlu bir ulaşım altyapısına kavuşuyor. Yeni yol, bölgedeki trafik güvenliğini artırarak sürücüler için zamandan ve yakıttan tasarruf sağlayacak.”